Vi befinder os i én af de største udfordringer i nyere tid med den igangværende COVID-19 pandemi. Der er ingen tvivl om, at denne udfordring kommer til at teste både myndighederne og det private erhvervsliv, i en grad vi ikke har set i årtier.
Hos APC følger vi selvfølgelig udviklingen tæt, og vi sørger for at holde vores kunder opdateret på situationen på vores hjemmeside og via vores månedlige anbefalinger.
“Det er en fornøjelse at se hvordan organisationen har tilpasset sig den nye virkelighed, og løbende læse og høre om den feedback vi får fra kunderne på de indsatser vi foretager os i disse uger.” – udtaler Peter Lindblad, ejer og adm. direktør i APC.
Peter uddyber: “I krisetider får vi virkelig lov at vise vores kunder hvad vi står for. Det glæder mig meget, at vi kan tilbyde vores kunder noget helt særligt i forhold til individualiseret og tidskrævende rådgivning - altid med udgangspunkt i den enkeltes specifikke krav og behov.”
Hos APC har vi enormt meget fokus på altid at tage os tiden til at rådgive den enkelte kunde, som måtte ringe eller skrive ind med bekymringer, i forhold til den meget uvante, og for mange bekymrende, udvikling som mange af kunderne følger tæt via medierne. Kunderne har mange spørgsmål til deres pensionsordning i disse dage og vi får også flere henvendelser end vi normalt oplever.
“Det gør mig stolt at lede en virksomhed som APC, med fantastisk dygtige og dedikerede medarbejdere, der altid tager sig tiden, og har kompetencerne til, at kunne give den enkelte kunde den gode, nære og nøje tilpassede kunderådgivning.”
– Peter Lindblad, ejer og adm. direktør
Tiden understreger, at én af de primære værditilbud APC tilbyder, og et af de områder hvor APC skiller sig positivt ud, netop er adgangen til den personlig rådgivning. Og dette præcis når det passer kunden. Uanset hvilken kommunikationsform kunden ønsker at benytte, så står vi altid klar til at rådgive den enkelte kunde, om det der bekymrer eller optager netop ham eller hende mest.
“Vi tror på at kunder i høj grad ønsker muligheden for at kunne få et personligt møde, præcis når det passer kunden - hvad enten det er over telefon, et fysisk møde eller som et online møde.” forklarer Peter og fortsætter: “Mødet skal altid tilrettelægges med henblik på at løse kundens konkrete og individuelle problemstilling.”
APCs koncept er simpelt: Nemlig at pensionsmidler er ’lange penge’, og at kunderne derfor bør fokusere på at vælge en pensionsløsning, som er tilpasset deres individuelle krav og behov.
APC tester disse krav og behov, både når vi møder kunderne første gang, samt løbende mens de er kunder. Det gør vi, for at sikre at kunderne har den pensionsløsning, som passer bedst til den enkelte kundes præferencer og risikovillighed.
Når vores rådgivere har dannet sig et indblik i kundens personlige præferencer, simulerer vi, via vores finansielle værktøjer, hvordan vi - med afsæt i historiske afkast og F&Ps forventninger til fremtiden - vurderer at kundens pensionsordning sandsynligvis vil komme til at præstere, frem mod pensionstidspunktet. I disse simuleringer er der taget højde for både gode og dårlige tider – og dermed også tider med store kursfald og med stor usikkerhed.
APCs holdning er, at kunderne - selv i krisetider - bør fastholde de pensions- og forsikringsprodukter, som er bedst tilpasset og egnet til den enkeltes personlige krav og behov. Dette bør kunderne gøre, uanset de udsving i pensionsformue som kunderne måtte opleve på kort sigt.
Det er dermed kun hvis kundernes krav og behov ændrer sig, for eksempel ved ændringer i kundernes livssituation, eller hvis der opstår nye, billigere pensions- og forsikringsprodukter, som tilfredsstiller kundernes præferencer, at det er rationelt at skifte pensionsløsning.
“APC har et klart koncept, baseret på historien, matematik og objektivitet, som vi tror fuldt og helt på. Det giver os et nyttigt kompas i tider som disse - i forhold til at vejlede og rådgive vores kunder omkring hvad der historisk har været den bedste ageren i tider med stor usikkerhed” – Peter Lindblad
Vi mener, at fokus på historien, anerkendt finansiel matematik og objektivitet i forhold til produkternes omkostninger og egenskaber, er den mest ærlige rådgivning, vi kan give vores kunder. Også når fremtiden er usikker - når ingen, med bare nogen grad af sikkerhed, ved hvad der venter rundt om hjørnet.
APC vurderer at COVID-19 blot er det seneste eksempel på denne usikkerhed. En usikkerhed vi som menneskehed alle dage har levet med. Her handler det om at fokusere på de ting, som er inden for egen indflydelse - eksempelvis at vælge de pensions- og forsikringsprodukter, som passer bedst til ens præferencer og samtidig vælge de billigste af disse. Det giver de bedste forudsætninger for den størst mulige pension og det bedst mulige levegrundlag som pensionist.